Παρίσι, 11 Ιανουαρίου, 2015

 

(Μια Ιστορική Παρένθεση σχετικά με την “ανθρώπινη τραγωδία” του Charlie Hebdo , τον Ιανουάριο του 2015)

Σε αυτό το κείμενο, θα ήθελα να αναφερθώ στο κοινωνικό και πολιτικό “τσίρκο” και στην “δημόσια εικονική πραγματικότητα” όπως αυτά εκδηλώθηκαν στις 11 Ιανουαρίου του 2015, στο Παρίσι και σε άλλα μεγάλα αστικά κέντρα της Γαλλίας. 3,5 εκατομμύρια Γάλλοι διαδηλωτές, δήθεν “αυθόρμητα” και “συνειδητά” βγήκαν στους δρόμους για να στηρίξουν τα “δημοκρατικά δικαιώματα” και την “ελευθερία έκφρασης” των Γάλλων πολιτών όπως και των άλλων “προοδευτικών” και “φιλελεύθερων” πολιτών των Δυτικών Κοινωνιών. Αυτά τα ιστορικά στιγμιότυπα στην Γαλλία συνέβησαν μερικές μέρες μετά την “τρομοκρατική ενέργεια” δύο νέων Γάλλων Μουσουλμάνων Αδερφών, Αλγερινής Εθνικής Καταγωγής, κατά των γραφείων του Σατιρικού Γαλλικού Περιοδικού, του “Charlie Hebdo”, που τα τελευταία χρόνια με σκίτσα “διακωμωδεί” τον Προφήτη Μωάμεθ, προβάλλοντάς τον σαν αιμοβόρο, ανθρωποφάγο, θηλυπρεπή, γυμνό και να συμμετέχει σε σεξουαλικά όργια!!!!

Πριν 2 χρόνια, οι λεγόμενοι “φανατικοί Ισλαμιστές” κατέστρεψαν τα γραφεία του συγκεκριμένου Σατιρικού Γαλλικού Περιοδικού με την πυροδότηση βομβών, αλλά ο τώρα “φονευμένος εκδότης” όπως επίσης και μεγάλο μέρος των σκιτσογράφων και των συντακτών του Γαλλικού Περιοδικού “Charlie Hebdo”, συνέχισαν σταθερά και αμετάκλητα την “εσκεμμένη” αμαύρωση και την διακωμώδηση της “θρησκευτικής” και “ιστορικής” ταυτότητας του Προφήτη Μωάμεθ, του ιδρυτή της Ισλαμικής Θρησκείας, που σήμερα ενσωματώνει 1,5 δισεκατομμύρια πιστούς σε όλη την υφήλιο, η πολυπληθέστερη θρησκεία παγκοσμίως!!!!

Η “τρομοκρατική επίθεση” στις εγκαταστάσεις του Γαλλικού περιοδικού “Charlie Hebdo”, λίγες μέρες πριν την 11η Ιανουαρίου του 2015, από δύο νεαρά αδέρφια, Γαλλικής ιθαγένειας και Αλγερινής εθνικής καταγωγής, προκάλεσε τον θάνατο του εκδότη, των βασικών σκιτσογράφων και συντακτών του, στο σύνολό τους 10 άτομα, όπως και τον θάνατο 2 Γάλλων αστυνομικών. Παρ’ όλα αυτά , το Γαλλικό περιοδικό “Charlie Hebdo” με την “άμεση βοήθεια” Γαλλικών Εφημερίδων και Γαλλικών Περιοδικών, όπως και με την “οικονομική στήριξη” των Γαλλικών Υπουργείων Πολιτισμού και Παιδείας , τύπωσε 3 εκατομμύρια έντυπα του περιοδικού στα Γαλλικά και άλλα δεκάδες χιλιάδες έντυπα σε διαφορετικές γλώσσες, όπως στα Αραβικά, στα Τουρκικά, στα Περσικά, στα Αγγλικά, στα Γερμανικά, κλπ. Το εξώφυλλο του περιοδικού για μια ακόμη φορά παρουσίαζε μια “γελοιογραφία” του Προφήτη Μωάμεθ!!! Όλα αυτά φυσικά είναι “καλά στημένα” στιγμιότυπα για να αποξενώσουν την Δύση από τον Ισλαμικό Κόσμο, ιδιαίτερα από τον Αραβικό Κόσμο, με “κινητήρια δύναμη” πάντα λειτουργώντας στο “Σκοτεινό Πολιτισμικό Παρασκήνιο”, οι Διεθνείς Μασονικές Στοές που ελέγχονται σε μεγάλο βαθμό από τα Διεθνή Εβραϊκά Οικονομικά και Πολιτικά Συμφέροντα!!!!

Εγώ προσωπικά είμαι “κάθετα αντίθετος” με την αφαίρεση της ανθρώπινης ζωής, εκτός και αν αυτό αφορά την σωματική ακεραιότητα του ατόμου ή της κοινότητάς του!!!! Αλλά θα πρέπει να βάλουμε τα ιστορικά δεδομένα σε μια πιο ισορροπημένη “πολιτισμική” και “κοινωνική” διάσταση. Αυτά τα 3,5 εκατομμύρια των Γάλλων που διαδήλωσαν στις διάφορες Γαλλικές πόλεις στις 11 Ιανουαρίου του 2015, αντιπροσωπεύουν ένα κράτος, ένα έθνος, μια πολιτική κουλτούρα και μια “πραγματική ιστορία”, όχι την “καλλωπισμένη” και “εθνοκεντρική” ιστορία όπως αυτή έχει αξιολογηθεί και καταγραφεί από το Γαλλικό Υπουργείο Παιδείας και το Γαλλικό Υπουργείο Πολιτισμού σε μορφωτικά έντυπα, για μια “αυθαίρετη νοητική κατανάλωση” από τους μαθητές και τους σπουδαστές των Γαλλικών Σχολείων και Λυκείων!!!!

Σε αυτό το κείμενο θα ασχοληθώ αποκλειστικά με την Γαλλία, γιατί στις 11 Ιανουαρίου του 2015, “στήθηκαν” μεγάλες λαϊκές διαδηλώσεις με την επίσημη παρουσία πολλών ηγετών των “πολιτισμένων” και “δημοκρατικών” κρατών της υφηλίου, αλλά επίσης και με την “επίσημη παρουσία” του Πρωθυπουργού του Ισραήλ, του Benjamin Netanyahu, που βρισκόταν στην πρώτη σειρά των “ξένων επισήμων”!!! Εδώ ξερνάς ή δεν ξερνάς;;;; Είναι ο ίδιος “πολιτικός ηγέτης” που το 2014, η Ισραηλινή Κυβέρνησή του κατέστρεψε 40,000 σπίτια Παλαιστινίων της Γάζας, σκοτώνοντας 2,500 Παλαιστίνιους, από τους οποίους το 1/3 ήταν παιδιά, γυναίκες και ηλικιωμένα άτομα!!!! Πού ήταν όλοι αυτοί οι Δημοκρατικοί Γάλλοι Πολίτες να διαδηλώσουν ενάντια στην “σφαγή” και στην “οικονομική καταστροφή” που διέπραξε το Ισραηλινό Φασιστικό Κράτος πριν μόνο 1 χρόνο;;; Ένα “πραγματικό ιστορικό γεγονός” που έχει επαναληφθεί ξανά και ξανά, τα τελευταία 60 χρόνια Ισραηλινής Κατοχής, “καταστρατηγώντας” σε μόνιμη βάση τα κοινωνικά, πολιτικά, οικονομικά και πολιτισμικά δικαιώματα όλων των Παλαιστινίων που βιώνουν κάτω από μια “Ισραηλινή Πολιτική Κηδεμονία”!!!!

Το “φασιστικό” και “ρατσιστικό” Σιωνιστικό Πολιτικό, Οικονομικό και Στρατιωτικό Κατεστημένο του Ισραήλ, επιδιώκει “δυναμικά” και “απολυταρχικά” έτσι ώστε αυτό το Αρχαίο και Περήφανο Αραβικό Έθνος, δηλαδή οι Παλαιστίνιοι, να μην ορθοποδήσει οικονομικά, να μην εκφράζεται ελεύθερα πολιτικά και πολιτισμικά, αλλά πιο σημαντικά, να διαιωνίζονται σταθερά “κενά” και “παρεκτροπές” στην ομαλή ιστορική εξέλιξη και στην κοινωνική πρόοδο αυτού του “καταπιεσμένου” Αραβικού Λαού!!!!!

Δεν άκουσα στις τελευταίες “πολιτικές διαδηλώσεις” στο Παρίσι και σε άλλες Γαλλικές πόλεις, αυτούς τους Δημοκρατικούς Γάλλους Πολίτες να φωνάζουν “δυναμικά” ενάντια στο “φασιστικό” και “ρατσιστικό” κρατικό καθεστώς του Ισραήλ, ούτε σε τελευταία ανάλυση, κατά του “εθνοκεντρικού κρατικού κατεστημένου” της χώρας τους, δηλαδή της Γαλλίας, την στιγμή που τα τελευταία χρόνια, οι “Δημοκρατικές Γαλλικές Κυβερνήσεις” έχουν περάσει νόμους που απαγορεύουν(με βαριά πρόστιμα) σε Γαλλίδες Μουσουλμάνες να φοράνε ελεύθερα την “παραδοσιακή θρησκευτική μαντίλα” στο κεφάλι τους, μέσα σε σχολεία, σε δημόσιους χώρους και στο τόπο εργασίας!!! Αυτό δεν είναι “κρατικός φασισμός” και “πολιτισμικός ρατσισμός”;;;; Mία καθημερινή πραγματικότητα που δεν έχει καμία σχέση με τις “δημοκρατικές πολιτικές αρχές” και τον “κοινωνικό πλουραλισμό” όπως αυτά καταγράφονται στα άρθρα του Γαλλικού Συντάγματος!!! Λοιπόν για τους φίλους μας, τους Δημοκρατικούς Γάλλους Πολίτες, τα “εικονικά” και “θεατρινίστικα” επιφωνήματά τους να τα πουλάνε αλλού, δηλαδή στις “νοητικά αποχαυνωμένες” και στις “ιστορικά αποστασιοποιημένες” Δυτικές Κοινωνίες και όχι σε όλους εμάς, τους “πολιτιστικά βάρβαρους” μη Δυτικούς!!!!

Παράλληλα, θα ήθελα να προσθέσω ότι κάτω από τις διάφορες “Δημοκρατικές” και “Λαϊκές” Γαλλικές Κυβερνήσεις του 20ου και του 21ου αιώνα μέχρι σήμερα, η “μεγάλη πλειοψηφία” των Γάλλων Αράβων Μουσουλμάνων που κατάγονται εθνικά από τις πρώην Γαλλικές Αποικίες της Βόρειας Αφρικής, δηλαδή την Τυνησία, την Αλγερία και το Μαρόκο, αντιμετωπίζονται από “μεγάλο αριθμό” των Λευκών Γάλλων Ιθαγενών σαν “πολίτες δευτέρας κατηγορίας”, παρά το γεγονός ότι αυτοί οι Γάλλοι Άραβες Μουσουλμάνοι έχουν γεννηθεί και έχουν μεγαλώσει στην Γαλλία!!! Το Γαλλικό Κοινωνικό, Πολιτικό και Οικονομικό Κατεστημένο έχει περιορίσει “έμπρακτα” την κοινωνική και οικονομική “κινητικότητά” τους μέσα από “εσκεμμένες κοινωνικές διακρίσεις” στην εκπαίδευση, στο κρατικό σύστημα πρόνοιας και στον χώρο εργασίας, ιδιαίτερα στις Δημόσιες Υπηρεσίες, στις Τοπικές Κυβερνήσεις και στην Κεντρική Κυβέρνηση, αναιρώντας πρακτικά τις Κοινωνικές Αξίες της “ισοτιμίας” και της “αξιοκρατίας” του Γαλλικού Κράτους και του Γαλλικού Συντάγματος!!!!

Το μεγαλύτερο μέρος των Γάλλων Αράβων Μουσουλμάνων των οποίων οι πολιτισμικές, θρησκευτικές και εθνικές τους ρίζες βρίσκονται στις πρώην Γαλλικές Αποικίες της Βόρειας Αφρικής, έχουν γεννηθεί και μεγαλώσει στην Γαλλία, είναι Γάλλοι Υπήκοοι, μιλούν άπταιστα την Γαλλική Γλώσσα και σέβονται τις συνταγματικές και νομοθετικές αρχές του Γαλλικού Κράτους και της Γαλλικής Δημοκρατίας!!! Παρ’ όλα αυτά, “μεγάλη μερίδα” αυτών των Γάλλων Πολιτών έχει απομονωθεί δημογραφικά στα “υπανάπτυκτα προάστια” ή “ghetto” των μεγάλων αστικών κέντρων της Γαλλίας, όπως του Παρισιού, της Μασσαλίας, της Lyon, της Toulouse, κλπ., ακριβώς όπως έχει εφαρμοστεί με τους Αφρο-Αμερικανούς των Ηνωμένων Πολιτειών, που “έχουν περιοριστεί” στα φτωχά προάστια της Νέας Υόρκης, του Detroit, του Chicago, του Los Angeles, της Βοστόνης, της Washington, κλπ. Αυτή η “ανεπίσημη δημογραφική κρατική στρατηγική” αντανακλά μια “πολιτική συνταγή” έτσι ώστε ο Λευκός Δυτικός Πολίτης να μπορεί να “ελέγχει” και να “εξουσιάζει” οικονομικά, πολιτικά και πολιτισμικά του υπόλοιπους πολίτες της χώρας!!!

Αν πάμε λίγο πίσω χρονικά, όχι πολύ πίσω, στην “πραγματική” Σύγχρονη Γαλλική Ιστορία και Κοινωνία, θα επαληθεύσουμε ότι τα καθημερινά “κοινωνικά” και “πολιτικά” δρώμενα αυτής της χώρας έχουν λίγη σχέση με τις δημοκρατικές, φιλελεύθερες και προοδευτικές ιδεολογικές αρχές του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, που ξεκίνησε στην Γαλλία στα μέσα του 17ου και στις αρχές του 18ου αιώνα, ούτε με τις πολιτισμικές αξίες της Γαλλικής Επανάστασης στα τέλη του 18ου αιώνα , της οποίας οι κοινωνικές αξιώσεις ήταν η Ελευθερία, η Ισότητα και η Αδελφοσύνη!!!!

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Γαλλία αντιπροσωπεύει ένα κράτος, μια ιστορία, ένα πολιτισμό και μια πολιτική κουλτούρα που είναι σε εξέλιξη εδώ και περίπου 1,300 χρόνια, δηλαδή από την ιστορική εποχή των ιδρυτών της, του Charles Martel(688-741) και του Charlemagne(742-814).

Εμείς θα ασχοληθούμε περιληπτικά με κάποια ιστορικά, πολιτικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά της “Σύγχρονης Γαλλίας”, για να κατανοήσουμε καλύτερα την πολιτική συνείδηση του σημερινού Γάλλου Πολίτη όπως και το πολιτισμικό του υπόβαθρο . Θα μπορούσαμε να πούμε ότι υπάρχουν σε γενικές γραμμές δύο “αντιθετικές διαστάσεις” στις κοινωνικές συνιστώσες που αποτελούν σήμερα τον “σύγχρονο” Γαλλικό Πολιτισμό. Πρώτα από όλα είναι οι “οικουμενικές” και οι “ουμανιστικές” αρχές του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, των Τεχνών και των Επιστημών που εδραιώθηκαν τον 17ο αιώνα στην Γαλλία, και στην “αντίπερα όχθη” πολιτισμικά ισχύει η Γαλλική Αυτοκρατορία, η Γαλλική Αποικιοκρατία και η “συσσώρευση υλικού πλούτου”(μερκαντιλισμός, καπιταλισμός) μέσα από την καταπίεση και την εκμετάλλευση “υποταγμένων” ξένων λαών, κοινωνιών και χωρών!!!

Λοιπόν, ας αρχίσουμε με τον Ευρωπαϊκό Διαφωτισμό που “αντικειμενικά” και “ιστορικά” ξεκίνησε στο κράτος της Γαλλίας στα μέσα του 17ου αιώνα. Ο Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός αντιπροσωπεύει πολιτισμικά ένα “πρωτοπόρο” πολιτικό, κοινωνικό αλλά και οικονομικό κίνημα που άλλαξε “ριζικά” και “αμετάκλητα” την πολιτική κουλτούρα και τον πολιτισμό της Δύσης, εισάγοντας εκείνες τις καθημερινές ανθρώπινες αξίες και ιδεολογίες για να νομιμοποιηθούν και να εγκατασταθούν οι θεσμικές υποδομές που θα συγκροτούσαν το Σύγχρονο Έθνος Κράτος, ειδικά το Σύγχρονο Δυτικό Έθνος Κράτος!!!

Αυτό το Επαναστατικό Κοινωνικό και Πολιτισμικό Κίνημα ήταν έργο σε μεγάλο βαθμό της μορφωμένης ανερχόμενης “μεσαίας τάξης”, η οποία διαθέτοντας μια μεγαλύτερη οικονομική ισχύ μέσα από τις επιχειρηματικές πρωτοβουλίες της και το διεθνές εμπόριο, αναζητούσε και επιχειρούσε για περισσότερη επιρροή στις ιστορικές εξελίξεις του κράτους και της κοινωνίας. Το Γαλλικό Κράτος και η Γαλλική Κοινωνία μέχρι τότε, ελεγχόντουσαν “ολοκληρωτικά” και “απολυταρχικά” από του Βασιλείς τους, τους μεγάλους γαιοκτήμονες της Γαλλικής Αριστοκρατίας(ένα φεουδαρχικό οικονομικο-πολιτικό σύστημα) και την Καθολική Εκκλησία, νομιμοποιώντας με “θρησκευτικά” και “μεταφυσικά” κριτήρια τα κληρονομικά οικονομικά και πολιτικά προνόμιά τους. Η ίδια η Καθολική Εκκλησία πάντα λειτουργούσε σαν τον “τρίτο θεσμοθετημένο κοινωνικό πόλο” για την εκμετάλλευση, την καταπίεση και την απαξίωση της μεγάλης πλειοψηφίας των κατοίκων της Γαλλίας!!!

Έτσι λοιπόν παρατηρούμε στην Γαλλική Κοινωνία από τα μέσα του 17ου αιώνα, Γάλλοι φιλόσοφοι, επιστήμονες, ιστορικοί και εκπαιδευτικοί να αμφισβητούν μέσα από τα έργα τους και τις κοινωνικές τους παρεμβάσεις, το Κοινωνικό, Πολιτικό και Οικονομικό Κατεστημένο της χώρας που στήριζε ιστορικά τις εξουσίες της κάτω από την θεσμική κάλυψη της “κληρονομικότητας”, της “παράδοσης” και του “θεόπνευστου”!!!!

Οι πρωτοστάτες του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού ξεκινώντας από την Γαλλία, ανέτρεψαν τα “απαρχαιωμένα” και “αρτηριοσκληρωτικά” πολιτισμικά δεδομένα των Δυτικών Κοινωνιών, χρησιμοποιώντας την διαλεκτική σκέψη, τον ορθολογισμό και εκείνες τις ουμανιστικές κοινωνικές αξίες που είναι η Ανθρώπινη Ελευθερία, η Ανθρώπινη Ισότητα και η Ανθρώπινη Αδελφοσύνη!!!! Αυτές οι τρεις “Οικουμενικές” και “Πανανθρώπινες” Πολιτισμικές αξίες συμβολίζουν τα βασικά ιδεολογικά κριτήρια της Γαλλικής Επανάστασης στα τέλη του 18ου αιώνα, μια Κοινωνικο- Πολιτική Επανάσταση που επηρέασε “πραγματιστικά” όλες τις επόμενες Κοινωνικο-Πολιτικές Επαναστάσεις σε όλες τις χώρες της υφηλίου, παράλληλα θέτοντας τους κύριους φιλοσοφικούς γνώμονες για την μόνιμη θεμελίωση του Σύγχρονου Έθνους Κράτους και της Σύγχρονης Κοινωνίας!!!

Κάποιες από τις ιστορικές προσωπικότητες Γάλλων που πρωτοστάτησαν στο ξεκίνημα και στην εδραίωση του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού είναι ο Rene Descartes(1596-1650), ο Denis Diderot (1713-1784), ο D’Alembert(1717-1783), ο Montesquieu(1689-1755), ο Jean Jacques Rousseau(1712-1778), ο Voltaire(1694-1778) και πολλοί, πολλοί άλλοι Γάλλοι Διαφωτιστές που έζησαν και δημιούργησαν εκείνη τη Θαυμάσια Ιστορική Περίοδο του Φωτός!!!

Τώρα, ας εξετάσουμε την “σκοτεινή πλευρά” της ιστορίας, της πολιτικής κουλτούρας και του πολιτισμού των Γάλλων, που δεν έχει καμία σχέση με την Ανθρώπινη Ελευθερία, την Ανθρώπινη Ισότητα και την Ανθρώπινη Αδελφοσύνη, και είναι ακριβώς εκείνη η ιστορική και πολιτισμική πλευρά που οι “Γάλλοι Διαφωτιστές” επαναστάτησαν ενάντια από τον 17ο αιώνα και μετέπειτα , μέσα από τα έργα τους και τις κοινωνικο-πολιτικές παρεμβάσεις τους. Οι Γάλλοι Διαφωτιστές επεδίωκαν για τις Ανθρώπινες Κοινωνίες γενικότερα, την διαλεκτική σκέψη και την αμφισβήτηση των καθιερωμένων κοινωνικών προτύπων και αξιών, την πολιτική ελευθερία και την ανθρώπινη ισότητα αντί για την απολυταρχία της άρχουσας τάξης, την ανθρώπινη ισονομία αντί των ταξικών προνομίων και τελικά, την ανεξιθρησκία αντί του θρησκευτικού δογματισμού και φανατισμού!!!

Πιστεύω ότι μέχρι σήμερα, στην καθημερινή κοινωνική, πολιτική και πολιτισμική συμπεριφορά της μεγάλης πλειοψηφίας των “γνήσιων” Γάλλων Ιθαγενών(Λευκοί Ευρωπαίοι Χριστιανοί) αυτό που “εξουσιάζει” και “υπερισχύει” είναι ο πολιτισμικός και ο φυλετικός “σωβινισμός”, δηλαδή ο “άκρατος εθνικισμός” και όχι οι φιλελεύθερες, προοδευτικές, δημοκρατικές και πλουραλιστικές ανθρώπινες αξίες που στήριζαν οι Γάλλοι Διαφωτιστές από τον 17ο αιώνα και μετά. Φιλοσοφικές αρχές που έθεσαν τις κοινωνικές δομές και τους κοινωνικούς θεσμούς για την εγκατάσταση και την εδραίωση του Σύγχρονου Δυτικού Έθνους Κράτους, όπως η θεσμοθέτηση του εμπορικού και του αστικού δικαίου, και επίσης τον διαχωρισμό των εξουσιών του κράτους, δηλαδή της εκτελεστικής και της νομοθετικής εξουσίας!!!

Στις αρχές του 20ου αιώνα, η Γαλλία σαν ένα “σύγχρονο” έθνος-κράτος αντιπροσώπευε την δεύτερη σε μέγεθος Παγκόσμια Αυτοκρατορία σε έκταση και σε πληθυσμό μετά την Μεγάλη Βρετανία, και σαν την Μεγάλη Βρετανία, η Παγκόσμια Γαλλική Αυτοκρατορία αποτελείτο από αποικίες, προτεκτοράτα και “σφαίρες” γεωπολιτικής επιρροής που το Γαλλικό Κράτος “έλεγχε άμεσα” στρατιωτικά, πολιτικά, οικονομικά και πολιτισμικά. Η Γαλλία μέχρι τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, διέθετε αποικίες και προτεκτοράτα στην Ινδοκίνα, στον Ειρηνικό, στην Μέση Ανατολή και στην Βόρειο Αφρική, στην Καραϊβική και στην Νότιο Αμερική, όπως και σε μεγάλο κομμάτι της Κεντρικής και Δυτικής Αφρικής!!!!

Θα ρίξουμε τώρα μια “συνοπτική ιστορική ματιά” για το πως λειτούργησαν οι ηγεμονικές φιλοδοξίες του Γαλλικού Κράτους για επέκταση των εθνικών συνόρων της πέρα της Ευρώπης, στην διαμόρφωση της Γαλλικής Ιστορίας, του Γαλλικού Πολιτισμού, της Πολιτικής Συνείδησης και της Πολιτικής Κουλτούρας των Γάλλων Πολιτών γενικότερα. Αυτή οι επεκτατικές εθνικιστικές φιλοδοξίες της Γαλλίας αλλά και των Γάλλων είχαν σε γενικές γραμμές τρεις στόχους. Πρώτα από όλα, απευθυνόταν στο ιστορικό γίγνεσθαι του Ευρωπαϊκού και Παγκόσμιου Ηγεμονικού ρόλου της Γαλλίας, ανταγωνιζόμενη τις Αποικιακές Αυτοκρατορίες της Αγγλίας, της Ισπανίας, της Πορτογαλίας και της Ολλανδίας. Δεύτερο, διαδραματιζόταν ο Γαλλικός Πολιτισμικός Παράγοντας για την διάδοση και την επιβολή της Γαλλικής Κουλτούρας και του Χριστιανισμού(Καθολικισμός) στις κοινωνίες και στις χώρες που είχε κατακτήσει σε όλα σχεδόν τα μέρη της Γης, ξεκινώντας από τον 17ο αιώνα. Τρίτο και το πιο σημαντικό, σκοπός της δημιουργίας και της εγκατάστασης μιας Παγκόσμιας Αυτοκρατορίας με αποικίες, προτεκτοράτα και γεωπολιτικές σφαίρες επιρροής, ήταν απλά και πρακτικά η “ολοκληρωτική” και “ασύδοτη” εκμετάλλευση των φυσικών πόρων και του ανθρώπινου δυναμικού αυτών των περιοχών προς οικονομικό όφελος της Γαλλικής Μητρόπολις και του Γαλλικού Κοινωνικού, Πολιτικού, Οικονομικού Κατεστημένου!!!!

Οι πρώτες αποικίες των Γάλλων εγκαταστάθηκαν στην Βόρειο Αμερική τον 17ο αιώνα, εδάφη που γεωγραφικά ξεκινούσαν από τον σημερινό Ανατολικό Καναδά και τις Ανατολικές ακτές των σημερινών Ηνωμένων Πολιτειών μέχρι του Νότου της. Οι οικονομίες αυτών των πρώτων Γαλλικών Αποικιών λειτουργούσαν με βάση το εμπόριο πρώτων υλών, ειδικά τα πολύτιμα δέρματα ζώων και την ξυλεία, ενώ οι Ινδιάνοι Ιθαγενείς έπαιζαν τον ρόλο του φτηνού ανθρώπινου δυναμικού(κυνηγοί , μεταφορείς) και των μεσαζόντων με άλλες φυλές Ινδιάνων στο εσωτερικό. Με την ίδια επεκτατική πολιτική και στρατηγική, οι Γάλλοι δημιούργησαν αποικίες στα νησιά της Καραϊβικής και στις Βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής. Βασική όμως διαφορά ήταν το γεγονός ότι οι Ινδιάνοι Ιθαγενείς τροφοδοτούσαν του Γάλλους εμπόρους με πολύτιμα δέρματα ζώων(γούνες) και ξυλεία ενώ στα νησιά της Καραϊβικής και στις Βόρειες ακτές της Νοτίου Αμερικής, οι οικονομίες αυτών των Γαλλικών Αποικιών βασιζόντουσαν στην καλλιέργεια και στην εξαγωγή γεωργικών προϊόντων όπως την ζάχαρη, τον καφέ και τον καπνό, που απαιτούσε τεράστιες φυτείες με τεράστιο εργατικό ανθρώπινο δυναμικό!!!! Το πολυάριθμο αυτό εργατικό δυναμικό για την εκμετάλλευση των διαφόρων καλλιεργειών στις Γαλλικές Αποικίες προερχόταν “σχεδόν αποκλειστικά” από την Μαύρη Αφρική(Δυτική και Κεντρική Αφρική), δηλαδή “Αφρικανοί σκλάβοι”, ενώ το εμπόριο σκλάβων από την Αφρική αντιπροσώπευε μία από τις πιο κερδοφόρες Γαλλικές Κρατικές Επιχειρήσεις μέχρι τα τέλη του 19ου αιώνα!!!

Για να διευκολυνθεί η επέκταση του εμπορίου των Μαύρων Αφρικανών σκλάβων, που τροφοδοτούσε με “πολύ φτηνά χέρια” τις μεγάλες φυτείες των Γαλλικών Αποικιών της Καραϊβικής και της Νότιας Αμερικής, η Γαλλική Κυβέρνηση αποφάσισε να ελέγξει άμεσα τις “πηγές προέλευσης” των Μαύρων Αφρικανών σκλάβων που γεωγραφικά βρισκόντουσαν στην Δυτική και Κεντρική Αφρική. Με αυτή την Αποικιοκρατική Κρατική λογική, στρατηγική και πολιτική, δημιουργήθηκαν εκείνες οι ιστορικές προϋποθέσεις για την επέκταση της Γαλλικής Αυτοκρατορίας και στην Αφρική, δηλαδή στην Κεντρική, Δυτική και Βόρεια Αφρική. Σε “μεγάλο βαθμό” ένα σημαντικό κομμάτι του ανθρώπινου δυναμικού των Γαλλικών Αποικιών της Αφρικής εκτός από αυτές στην Βόρειο Αφρική(Άραβες) ήταν σκλάβοι!!!!

Όπως έχουμε ήδη αναφέρει, η Γαλλία κατείχε αποικίες και σφαίρες γεωπολιτικής επιρροής σε σχεδόν όλα τα μέρη της γης, από την Ανατολική Ασία και τον Ειρηνικό, την Μέση Ανατολή και την Βόρειο Αφρική, την Κεντρική και Δυτική Αφρική, μέχρι την Καραϊβική και την Νότιο Αμερική.

Στις δεκαετίες του 1950 και του 1960, εμφανίστηκαν και οργανώθηκαν πολλά απελευθερωτικά κινήματα ιθαγενών σε όλες τις αποικίες Δυτικών Κρατών όπως και της Γαλλίας, και όπως και με τις άλλες Δυτικές Αποικιακές Δυνάμεις σαν την Μεγάλη Βρετανία, την Πορτογαλία, το Βέλγιο, το Ισραήλ και “έμμεσα” τις Ηνωμένες Πολιτείες(Κορέα, Βιετνάμ, Νότια και Κεντρική Αμερική), η Γαλλία θεώρησε πολιτικά και ηγεμονικά επιτακτικό να χρησιμοποιήσει το στρατιωτικό δυναμικό της και την στρατιωτική υπεροχή της για να “καταπνίξει” τις απελευθερωτικές πολιτικές εξεγέρσεις των ιθαγενών και πατριωτών σε αυτές τις Γαλλικές Αποικίες και στα Γαλλικά Προτεκτοράτα!!!

Σαν “φυσικό ιστορικό επακόλουθο” στις Γαλλικές Αποικίες στην Ινδοκίνα , όπως την Cambodia, το Laos και το Vietnam, και στις Γαλλικές Αποικίες της Βόρειας Αφρικής, εκατομμύρια εξεγερμένοι ιθαγενείς “δολοφονήθηκαν” από τις Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις εκείνη την περίοδο των “απελευθερωτικών πολιτικών αγώνων”. Η Γαλλική Αποικία που υπέστη την μεγαλύτερη “ανθρώπινη γενοκτονία” ήταν η Αλγερία, που έχασε 1 εκατομμύριο “αγωνιστές” στην δεκαετία του 1950, μέχρι την πολιτική της ανεξαρτησία στις αρχές του 1960!!!

Εδώ θα πρέπει να αναδείξουμε δύο ιστορικά στιγμιότυπα που αντανακλούν αντικειμενικά και ουσιαστικά την “απάνθρωπη” και “στυγνή” πολιτική στρατηγική της Γαλλικής Αποικιοκρατίας και Αυτοκρατορίας, αναφέροντας τα ιστορικά γεγονότα που διατυπώνουν ότι στην δεκαετία του 1950 πραγματοποιήθηκαν 17 πυρηνικές δοκιμές της Γαλλίας στην Έρημο Σαχάρα της Αλγερίας, ενώ στις δεκαετίες του 1960, 1970 και 1980, πραγματοποιήθηκαν 193 Γαλλικές πυρηνικές δοκιμές στα νησιά της Γαλλικής Πολυνησίας στον Ειρηνικό!!! Στην “ιστορική περίπτωση” της Αλγερίας υπήρχαν φορές που χρησιμοποιήθηκαν χιλιάδες Αλγερινοί Κρατούμενοι σαν πειραματόζωα για να διευκρινιστούν “επιστημονικά” οι σωματικές επιπτώσεις της “έντονης ραδιενέργειας” στον άνθρωπο, ενώ στην Γαλλική Πολυνησία δεκάδες χιλιάδες κάτοικοι των νησιών εκτέθηκαν στην ραδιενέργεια δίχως να γνωρίζουν πραγματικά τις βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες βλαβερές επιπτώσεις στην υγεία τους και στο φυσικό τους περιβάλλον!!!

Η Γαλλική Παγκόσμια Υπερδύναμη έχει επέμβει στρατιωτικά στον εμφύλιο πόλεμο του Λιβάνου(σφαίρα Γαλλικής πολιτική επιρροής) στις δεκαετίες του 1950 και του 1960, συμμάχησε στρατιωτικά με την Μεγάλη Βρετανία και το Ισραήλ το 1956 για να ανατραπεί η Νέα Εθνική Κυβέρνηση της Αιγύπτου που είχε εθνικοποιήσει την Διώρυγα του Σουέζ, συμμετείχε το 1999 με τις δυνάμεις του ΝΑΤΟ στους βομβαρδισμούς και στην μετέπειτα διάλυση του ανεξάρτητου Ευρωπαϊκού Κράτους της Γιουγκοσλαβίας, ενώ στην δεκαετία του 2000 αποτέλεσε ενεργό στρατιωτικό μέλος της Δυτικής Συμμαχίας στον πόλεμο στο Αφγανιστάν. Τελικά, μαζί με την Μεγάλη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες έλαβε μέρος στον βομβαρδισμό της Λιβύης το 2011 και στην πολιτική διάλυση αυτής της χώρας μετά “τον φόνο” του Προέδρου της, του Μουαμάρ Καντάφι!!!!

Καταλήγοντας, θα μπορούσαμε να κάνουμε την “πραγματική ιστορική κριτική” ότι τα τελευταία 400 χρόνια, το Γαλλικό Κράτος και οι Γάλλοι Πολίτες της, αντανακλούν και εκφράζουν “σε μεγάλο βαθμό” την “πραγματιστική κοινωνική φιλοσοφία” της απόλυτης κρατική ισχύος που δικαιώνει τα όποια “θεμιτά” ή “αθέμιτα” μέσα με γνώμονα τον πολιτικό, οικονομικό, πολιτισμικό και στρατιωτικό ηγεμονικό ρόλο της Γαλλίας σε Παγκόσμιο Επίπεδο!!!!

 

french-painting

 

Ανθρώπινη Ελευθερία, Ανθρώπινη Ισότητα, Ανθρώπινη Αδελφοσύνη

Δεν είμαι ο “Charlie Hebdo”!!!! (Ιανουάριος 2015)